maandag 28 september 2009

lopen op weg naar de toekomst


Lopen op weg naar de toekomst
kijk ik af en toe nog om

wachtend op wat er komen gaat al die tijd voelde ik me zo dom
lag het dan echt aan mij, was het echt allemaal mijn schuld

nee al die tijd hun woede en agressie naar mij toe gehuld
ik was teveel en moest het ontgelden

ik kon niet vluchten in geen wegen of velden
maar nu kijk ik op die wegen en velden
naar een betere toekomst die voor me ligt

soms gaat het hek even open en dan weer even dicht
soms is er nog veel te doen om daar te komen
nog lang niet klaar
maar ik hoef er niet alleen meer van te dromen

ooit en wanneer die dag komt dat weet ik niet
dan zal ik daar zijn on top
ja dan sta ik daar aan het eind van de wandeling
boven op die bergtop

met de begeleiding wekelijks en dagelijks
zal het me lukken ik ga ervoor
ja hoor ik ga er komen ik ga door

eens zal ik de finisch halen
en dan zal ik zoals de zon gaan stralen

karin

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht Karin. Ik hoop dat je de finish sneller behaald dan verwacht. Je vecht er hard genoeg voor...

    Sterkte en heel veel liefs
    Iam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Iam
    dank je wel voor je lieve reaktie
    ik hoop ook die finisch sneller te behalen
    het begin is er in ieder geval
    maar er zit nog zoveel oud zeer
    wat eerst verwerkt moet worden
    losgelaten in de therapie
    wat best zwaar is maar ik ga er voor
    het zal goed komen
    ik ga goed vooruit zegt mijn therapeut
    dus dat klinkt goed
    en wie weet komt het dan wel sneller
    ik doe wat ik doen kan om dat te laten lukken
    mijn therapeut zegt ook dat het goed is
    om het in kleine stappen te doen
    om zo geen grote terugvallen te krijgen
    nu zijn het alleen stappen vooruit
    en gelukkig niet achteruit
    er zit goede vooruitgang in
    maar iets wat al vanaf je geboorte
    heeft gespeeld
    tot je het huis verliet
    is niet zomaar op te lossen helaas
    daar is tijd voor nodig
    en die krijg ik gelukkig
    het gaat goed komen hoor
    zeker weten
    ik geef niet op

    die finisch die gaat er komen

    liefs van mij karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Karin,

    Volgens mij loop je positiever
    sta je optimistischer in je proces
    ga je hard
    de goede kant op.

    Vol vreugde lees ik hier
    dat het leven je weer toe
    gaat lachen.
    Met veel plezier.

    Ook al is er nog veel te verwerken
    en onder ogen te zien
    Je wordt van Boven af
    Gezien! <3

    Miesje

    BeantwoordenVerwijderen