dinsdag 6 oktober 2009

pijn


pijnlijk zijn de herinneringen
het zit hem in grote maar ook in de kleine dingen.
werken en verwerken aan het verleden
en aan het heden.
maar ach soms valt het allemaal niet mee
zegt mijn hoofd mijn lichaam even ik stop ermee
ik wil even niet meer denken aan toen
ik wil het even niet meer voelen nee niet meer doen
letterlijk uitgeschakeld lig ik dan op de bank
met pijnen overal in mijn lijf
mijn handen mijn benen overal voelt het stijf
lichamelijk is er natuurlijk ook een oorzaak gevonden
en een naam aan verbonden
posttraumatische dystrofie daar komt het op neer
maar er is natuurlijk nog veel meer
de stress zorg natuurlijk wel soms voor een wankel evenwicht
dat ik wel eens voor dit moment zwicht
en krijg ik dan grip op dit moment
dan is het net of het een seintje door mijn hele lichaam zend
van stop nu is het even genoeg geweest
even uit met de pret uit met het feest
een trap op de rem stapje terug
na die momenten pak ik de draad dan wel weer op
en gaat het wel heel vlug
de pijn in mijn benen en mijn lijf zal altijd blijven
de rolstoel altijd nodig
maar ik ga ervoor
dat de stress van vroegere dingen minder gaat
worden door therapie en alle dag hulp
zodat het straks is overbodig
dat de stress niet meer zo'n impact heeft op mijn
doen en laten
dat de stress gedeeltelijk mijn lichaam mag verlaten
geholpen door mijn therapeuten
1x in de week en elke dag
hoop ik daar te komen
ja dat ik de top bereiken mag

karin

2 opmerkingen:

  1. Lieve Karin,

    Als je kan, rust dan zoveel als mogelijk is.
    Je mag!
    Je hoeft niet altijd
    te rennen en te vliegen.

    Heerlijk, zo even op de bank
    lekker boek om in te duiken
    wat een luxe
    geniet ervan <3

    Ook al valt dat natuurlijk niet altijd mee.

    Bedankt voor je '3 maal is scheepsrecht' reaktie bij mij.

    Liefs van Mies, en veel sterkte toegewenst.
    Hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi hi hi
    ja lieve lieve mies
    er ging gisteren even wat mis waardoor ik steeds weer de code moest intikken
    waardoor het er 3x kwam te staan heb daarna maar even ingetypt sorry kan me voorstellen dat je gelachen hebt zou ik ook hebben
    karin en de computer hihi


    ja af en toe moet ik de rust echt even proberen te pakken voor mijn benen
    maar het valt me nog niet mee hoor
    ik kan maar moeilijk stil zitten wil graag bezig zijn ook om niet zoveel te hoeven voelen en denken
    dat weet ik wel zeker

    maar het mag en het is goed
    dat weet ik nu alleen nog uitvoeren

    ik ben nu ook een boek aan het lezen
    van saskia noort ben de titel even kwijt nu
    maar kom ik op terug
    ze schrijft wel leuk

    en ik ben weer aan het schilderen
    wanneer het af is zet ik het echt op mijn andere log
    zodat je het kan zien
    het wordt wel heel erg mooi

    een groot schilderij met een oranje rode
    bloem met geel hart
    en daarbinnenin een vlinder
    als hij mooi blijft hang ik hem boven de bank

    en maak ik er nog een voor bij de eethoek

    we zullen zien

    hoe gaat het nu met jouw
    ik hoop dat het wat beter met je gaan mag
    en ook voor jouw geld
    dat je je rust mag nemen
    dat niks moet he?
    ook al weet ik dat dat voor jouw heel erg moeilijk is door je pijnen

    en het niet meevalt
    ik hoop echt zo dat men er iets aan kan doen
    ik gun je zo een beter leven
    uit de grond van mij hart

    dank je wel voor je lieve berichtjes
    hier en op mijn andere log
    ze doen me telkens zo goed

    ik wens je heel veel sterkte
    alle alle liefs
    en ik denk aan je

    kus van mij
    karin

    BeantwoordenVerwijderen