donderdag 8 oktober 2009

moeilijk moment


Moeilijk moment
gisteren was er weer een moeilijk moment
een moment wat na de therapie zijn weerga niet kent
een huilbui zonder hypnose vanzelf een doorbraak
ja op dat moment echt goed raak
raad weten met deze vorm van emotie vind ik moeilijk
mee om te gaan
ik kan soms beter als verstijfd aan de zijlijn staan
onder woorden brengen van mijn gevoel
precies uitleggen van wat ik bedoel
het kost me moeite en veel tijd en energie
maar gisteren ging het totaal vanzelf
niet verwacht echt niet
een grote stap voorwaarts in de therapie en het helingsproces
maar wat een verschrikkelijk moeilijke les
nu kan ik soms alleen maar huilen
van die onophoudbare buien
de weg is nu ingeslagen en ik heb goede hulp
wekelijks en alle dag
en ik ben super blij dat ik dat beleven mag
al is de weg te bewandelen nog lang niet klaar
dat weet ik als geen ander
eens dan is het af dan is het klaar
voor die tijd is er nog veel werk te doen
het gevoel van binnen hand in hand met het kind in mij
naar het gevoel van toen
de angsten de haat de warboel de baas
nee dat gaat niet zomaar helaas
er is in al die jaren zoveel gebeurd
en nooit kon het nooit over getreurd
nu is die tijd aangebroken gekomen
nu kan ik er niet meer van wegkomen
het aangaan en proberen anders in het leven te staan
maar soms dan wil ik me nog stoer voor doen lachen
als een boer met kiespijn
nee dat gevoel zo misplaatst zo vol afschuw zo vol pijn
nu moet ik leren dat boze dat stoere los te laten
niet langer de angst in mijn huidige leven toe te laten
maar werken en verwerken zo belangrijk in mijn leven
om alles uiteindelijk met alle hulp
een plekje te geven
er zullen nog heel veel tranen vloeien op mijn weg
naar genezing op weg naar die vrijheid
maar ik geef niet op de weg in mijn strijd

eens dan ben ik klaar
ja dan is de genezing daar

karin

2 opmerkingen:

  1. Lieve Karin,

    volgens mij ben je echt op weg naar bevrijding.
    Helaas is die weg bezaaid met tranen.
    Maar wel tranen die ook opluchting en ruimte zullen gaan geven.
    Je bent zo dapper om het steeds weer
    aan te blijven gaan.

    Een heel fijn weekend,
    en ik hoop dat je al wat ontspannener kan zijn.
    Liefs, kiss =
    Mies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve mies
    het is inderdaad een weg met veel tranen
    maar ik zal me er zeker doorheen vechten
    met hulp alle dagen en van mijn hulpverlener
    ik mag altijd bellen als het nodig is
    het is even schrikken als je door zo'n moment gevangen word als je begrijpt wat ik bedoel
    gevangen in de tijd van toen waar
    nu de emoties een kans krijgen om te uiten
    en ik stoot dan het kind in mij af
    om niet te hoeven voelen
    het is eng maakt me bang en ik weet me er geen raad mee
    ik heb om hulp gevraagd en weet zeker
    dat ik die zal krijgen
    en dat ik geleid word in mijn weg

    het gaat al weer iets beter hoor
    ik ga voor de overwinning hoe lang dat ook moge duren

    het klinkt gek maar ik oefen met een pop
    die mijn kleine ik moet voorstellen
    als het mijn kind zou zijn laat ik het heel dichtbij komen en kan ik het knuffelen
    en troosten maar als het dan mijn kleine ik is
    dan houd ik afstand de reaktie van mij is heel goed te zien
    en daar oefen ik nu mee om zo dichter bij mezelf te komen dichter bij de gevoelens
    die ik toen had
    er niet mogen zijn en alle pijn die dat met zich mee bracht
    het is inderdaad een vooruitgang
    maar eentje die wel heel erg bang maakt
    die angst zit er nog zo ingebakken
    moeilijk om eruit te krijgen
    maar dat weet jij natuurlijk ook als geen ander

    ik vertrouw erop dat mij de hulp wordt gereikt de hand die ik zo nodig ben
    en met de hulpverlening om tot een goed
    einde te brengen

    het zal me lukken hoor
    na lange tijd op die berg

    ik hoop dat met jou ook alles goed gaat
    en dat we eens samen kunnen zeggen dat hebben we maar mooi met elkaar gefikst
    zij zullen ons geen pijn meer doen

    ik hoop zo dat dat ons allebei mag gaan lukken
    jij gaat daar voor en ik ook
    we zullen er komen
    on top
    lieve mies
    op een dag echt on top

    dank je wel voor je lieve woorden
    en je reakties ze doen me zo goed
    alle liefs
    dikke knuffel
    en kus van mij
    karin

    BeantwoordenVerwijderen