donderdag 15 oktober 2009

ik wil niet slapen , maar een hoofd zonder zorgen


Ik wil niet slapen maar een hoofd zonder zorgen
niet me hoeven af te vragen wat brengt de dag van morgen

steeds die angst te moeten trotseren
steeds van het onbekende gevoel het kind in mij te leren houden
ja dat te moeten leren

de afstand is nog zo vreselijk groot
mijn lijf zegt vaak nee het gevoel zwaar moe en leeg als lood

toch wil ik het doorstaan moet ik het aangaan
om eens aan de andere kant te staan de vrijheid die
echt eens daar zal zijn
de weg er naar toe doet zo ontzettend veel pijn

al die herinneringen momenten dringen mijn leven weer binnen
soms weet ik het even niet meer raak ik in paniek even niet meer bij zinnen

dan is daar mijn hulp die me wijst op wat er gaande is
dat het er bij hoort maar niet mis
dan een geruststellend woord een mooi gebaar
even niks te zeggen geen gemaar
maar luisteren en voelen
dat is wat ze met die inzichten bedoelen

om het eens eens een plekje te kunnen geven
nu lukt het nog maar voor 20%
maar 100% is het streven
dat dit niet in een dag klaar is besef ik maar al te goed
maar stilletjes aan ga ik wel die berg op
stapje voor stapje die vrijheid tegemoed

en dan val ik wel eens naar benee
en heb ik ook wel eens pijn in mijn hart een snee
de pijn van vroeger die mij is aangedaan
waar ik niet zomaar aan voorbij kan gaan

het is zo dubbel zo graag anders willen
en dan van binnen twee zijn zo van elkaar verschillen
rationeel en emotioneel wat zal het worden
wie gaat er winnen
ik weet soms niet waar ik moet beginnen

ik van buiten denk en voel rationeel
een cocon die ik heb opgesteld maar steeds minder heel
van binnen ben ik emotioneel
en dat uit zich steeds meer
de huilbuien het boos worden de angst en paniek het is er weer

maar het geeft niet meer het mag er zijn
en op zich is dat wel fijn
ik hoef er niet meer alleen mee te zijn
toen beschermd om te kunnen overleven
door mijn hulpgever
nu door beide hulpgevers
gesteund en altijd daar voor mij
om mij weer vrij te krijgen
in een leven zonder verdriet zonder pijn
zodat ik weer kan slapen
zonder een hoofd vol zorgen zal zijn
de weg is lang niet zomaar genomen
maar eens dan zal deze er zijn
dan zal ik er komen

mijn dank gaat dan uit naar ieder die mij heeft gesteund
waar ik al die tijd mijn emotie's gevoelens kon uiten
waar ik op heb geleund
ik zal ze nooit vergeten
en vooral mijn hulpverlener en verleners niet
die steunt mij en steunen mij bij al mij verdriet

de diepere betekenis hiervan zal iemand wel begrijpen wat ik bedoel
hoe ik die hulp ervaar en voel

ik ga er voor met deze hulp die is geboden om te komen tot dat doel
met een goed en vol vertrouwen gevoel
soms zal ik huilen soms zal ik boos of verdrietig zijn
maar dat is goed dan kan ik verder dat is alleen maar fijn


one day i will stand on the top
and i will be proud that i made it

liefs karin

4 opmerkingen:

  1. Lieve Karin,

    Wat is het toch veel om te verwerken.
    Steeds weer andere dingen die naar boven komen om opnieuw doorheen te gaan.
    Je bent moedig en bewonderenswaardig bezig.

    Houd hoop en moed, meisjelief.
    Je bent sterk in de strijd.
    Eens dan zijn al je zorgen kwijt.

    Sterkte, succes en een hele dikke knuffel
    van Mies. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve mies
    dank je wel voor je lieve reaktie
    het is inderdaad soms zo veel dat je
    het even niet meer weet
    ik ga er voor dat het beter zal worden
    en dat zal ook wel lukken
    maar soms dan is het even zwaar
    waar jij natuurlijk ook alles van weet
    eens dan zullen we er komen

    jij ook veel sterkte
    en alle liefs van mij
    en dank je wel
    karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Karin,

    Allereerst zeggen dat je hele mooie site hebt gemaakt en geschreven ! fijne rustgevend beeld dat je rustig kan lezen. Is de site gratis als van die punt ? Lijkt ons wel om echt nieuwe site te maken, hmmm.

    Probeer zoveel mogelijk de zorgen in bed te vermijden,
    als de vervelende gedachten in je hersenen blijven spoken, zeg je : " Weg jij ! "
    Gewoon jezelf hen weg blazen, of hen met je vingers uitknikkeren ( Gebaartjes ).
    Dat heb ik soms ook last van gedachten
    die maar steeds blijven ronddolen, vooral
    over het werken, situatie op de werkvloer,
    manier van communicatie van de bazen of chefs.
    Dan zeg je : " Nou, ik doe het nu wat ik zelf wil, laat hen barsten! " .
    Of je eigen hobbys bezig blijven doen.

    Soms houdt de gedachten in constant of ik niet met potlood moet tekenen op de papier, zodat ik het dan misschien wat kan creeƫren.
    Toch heb ik sinds een weekje niets gedaan.
    Alleen maar dat gedachten moet ik zelf ook leren praktiseren, he.

    Leef vandaag en niet morgen

    Veel sterkte met je wilskracht en strijdpad!

    Liefs van Judith en Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve judith en lea
    wat leuk om jullie hier te zien
    en fijn te lezen dat jullie de site mooi vinden
    ik probeer hem ook zo up to date mogelijk te houden
    dank jullie voor jullie lieve bericht
    inderdaad probeer ik afleiding te zoeken
    en andere dingen te doen om maar weg te gaan van die enge en nare gedachten
    het lukt steeds beter maar ik ben er nog lang niet
    maar dat gaat komen hoor
    het is gewoon een hoop om in te zien
    dank jullie wel voor jullie steun
    en lieve woorden
    ze doen me goed
    liefs van mij karin

    BeantwoordenVerwijderen