woensdag 18 november 2009

langzaam kruip ik uit mijn dissosiatie


Langzaam kruip ik uit mijn dissosiatie
ik heb de afgelopen anderhalve week een diss gehad
niets intereseerde me nog ik was het helemaal zat

kon mijn ene voet nog niet voor de ander doen
mijn voet deed pijn ik paste geen enkele schoen

dat een dissosiatieve stoornis zolang zou kunnen duren had ik nooit gedacht
ach het moest er eens van komen wat had ik dan verwacht

na al een hele tijd bezig te zijn voelde ik maar weinig verdriet en pijn
maar getriggerd door een vreselijke kamer
kwam daar dan de man met de hamer

niks kon ik meer uitbrengen uitgeblust
mijn brandje was met water gesust

daar lag ik letterlijk in de ambulance op weg naar het ziekenhuis
dit keer was het heftig totaal niet pluis

aanval na aanval volgde zich op ik kon er niet meer tegenop
nu heel langzaam aan kruip ik weer uit dat dal omhoog
veeg mijn tranen weg maak mijn wangen droog

de zon kan ik langzaam weer zien schijnen
langzaam gaan de wolken weg zijn ze aan het verdwijnen

een komt die dag waar ik nu nog alleen van kan dromen
om daar te staan naar die gewenste vrijheid te komen

met mijn hulp die er altijd voor me is
mijn therapeut
en alle lieverds hier om me heen
voel ik me minder alleen
weet dat ik met mijn verdriet en pijn
er toch ook veel voor de ander wil zijn
uit ervaring weet ik dat je je zo afgesloten kunt voelen
met zijn allen een dat is wat ze met voor elkaar er zijn bedoelen
ik wil daar graag een van zijn
om een ander ook te helpen met zijn of haar verdriet en pijn

liefs karin

5 opmerkingen:

  1. Nou, nou meisjelief,
    dat is niet mis geweest.
    Wat dapper, dat je dit
    hebt kunnen doorstaan.
    Nu gaat vast alles sneller opwaarts.
    Want er zal veel zijn verwerkt.

    Dag dappere strijder!
    Jij komt bovenaan
    te staan!

    Alle liefs,
    Mies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve mies
    altijd weet jij me weer te verassen met je
    lieve berichten
    het is even heftig geweest maar ik weet zeker dat ik weer uit dat dal zal klimmen
    en op zal staan om door te gaan
    ik heb inderdaad veel moeten inzien maar ben er ook een stuk verder meegekomen
    en het vertrouwen is er alleen maar meer door geworden
    dat ik nu de kans krijg om er het beste van te maken
    ook al duurd het nog even
    ik weet dat er meegekeken wordt en dat er steun en hulp gegeven wordt
    door iedereen
    en mijn vertrouwen

    eens dan zal er de dag zijn dat we kunnen zeggen het is gedaan het is klaar het is af
    beiden op die top
    dat zou zo'n geweldig cadeau van het leven zijn
    waar we zo ons best voor hebben gedaan
    jij ik wij gaan ervoor
    en zullen er komen hoor
    ik hoop dat het met jouw ook mag gaan
    na al die zware momenten die inzichten
    ook niet niks
    ik wens je zo toe dat je ook mooie momenten mag beleven
    een daarvan heb je kort geleden gehad
    en wat waren ze prachtig de foto's
    lieve mies samen zetten we hem op
    op weg naar die mooie berg top
    liefs van mij voor jullie
    allebei
    liefs karin en natuurlijk marcel
    xxxx van mij karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lieverd,

    Hoe gaat het inmiddels?
    Ik moet veel aan jullie denken.
    Het is allemaal zo ingrijpend wat er gebeurt.

    De strijd blijft maar doorgaan.
    Maar ook jij zal de kracht krijgen,
    om over alles heen
    door te groeien.
    En tot volledige ontplooing te komen.

    Hoe is het met schilderen?
    Heb je er nog aan kunnen werken?

    Heel veel goede moed stuur ik jullie mee
    met dit bericht.
    Alle liefs
    van Mies.

    p.s. ik weet niet of je de berichten van M.
    op mijn blog hebt meegekregen.
    Ze heeft het zwaar te verduren gekregen in Zwl.

    Ik was van plan je te mailen,
    maar dat gebeurt nog, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve mies
    dank je wel voor je berichtje hier
    het gaat wel weer een beetje met ons hoor
    met marcel gaat het inmiddels heel goed
    hij is weer aan het werk en dat gaat prima
    wel soms nog erg moe en hij moet elke week nu naar de trombose dienst met die andere medicijnen
    omdat er toch een tia is geweest en hij nog zo jong is zijn ze bang voor herhaling
    en daarom die hoge dosis medicijnen
    voor bloedverdunning en voor het cholesterol
    gelukkig zijn er niet zo veel bijwerkingen
    als met die andere medicatie

    met mij gaat het op dit moment wel weer een beetje hoor ik ben weer een beetje aan het opklimmen uit dat grote dal waar ik in beland was
    ik had het helemaal gehad en zat er totaal doorheen
    nachten herbelevingen nachtmerries
    en continu wakker met angsten
    ik kon gelukkig wel bij de hulpverlening terecht en mijn andere hulp
    en ik heb nu om te kunnen slapen
    temazepam
    af en toe
    en dat helpt me wel om dan in te slapen
    en ook door te slapen
    maar ook niet altijd
    maar een begin van een rustiger tijdperk is aangekomen
    ik wil ze ook niet zomaar gebruiken want ook deze inzichten en herbelevingen zeggen me
    wat er speelt en gespeeld heeft en waar ik aan moet werken
    dus ergens wel goed
    alleen geen prettig gevoel

    maar ik kom er wel hoor eens dan zal ik die vlinder zijn vrij om uit mijn cocon te kruipen en naar de vrijheid te vliegen
    boven op die pracht bergtop
    ik kan niet wachten
    als alles is ingezien alles is beleefd zal die tijd er komen
    we blijven vol houden he mies
    eens komen we er samen slaan we ons er doorheen
    en ik weet ook dat jij het nu heel moeilijk hebt mijn gedachten zijn ook bij jouw
    mijn kaarsje brand voor jullie
    mijn teken dat ik aan jullie denk
    maar dat doe ik zowiezo wel

    wat jammer dat m zich zo rot voelt
    ik hoop zo dat het beter mag gaan
    dat m opknapt en het weer aankan
    konden we maar wat doen
    om m op te fleuren
    ik hoop dat alles weer ten goede zal keren daar

    wens je alle goeds liefs en warmte en kracht toe
    en weet dat ik altijd aan je denk
    en die mail maak je daar maar niet druk om die komt wel wanneer jij er aan toe bent
    liefs dikke knuffel van mij
    karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Karin.
    Zojuist had ik hier een uitgebreide reaktie geschreven.
    Maar toen ik het ging verzenden verdween alles.
    Ik was via firefox, omdat Internet Explorer het niet meer deed.

    Volgende keer beter.
    Moet ik dus nog uitzoeken.

    Ben nu te moe om opnieuw te schrijven.
    Ik stuur volgende keer wel een mail, hoor!
    Alle liefs en goeds van hier.
    xjes van Mies.

    BeantwoordenVerwijderen